Dag 21: vrije dag Cuzco

17 augustus 2015 - Cuzco, Peru

Dag 21: vrij dag Cuzco

17 augustus

Vandaag nog een heerlijke dag in Cuzco. De kinderen zijn vannacht laat binnen komen vallen en we laten ze maar liggen. Ik ga samen met Sjak de stad in. Wat een heerlijke stad is Cuzco toch. Fijn om hier weer terug te zijn. We kunnen het niet laten en kopen op de valreep nog wat souvenirs: een prachtig tafelkleed, een t-shirt voor Sjak en nog meer cadeau’s. Het is jammer dat de reis er bijna op zit. We zouden ons hier nog dagen kunnen vermaken. We komen Noud en Mireille tegen en samen met hen drinken we koffie bij Starbucks. Even relaxen en niks moeten: een luxe deze reis!

’s Avonds hebben we een afscheidsdiner bij Pacha Papa in de buurt van ons hotel. We nemen op gepaste wijze afscheid van Derk. Naast de gebruikelijke enveloppen krijgt hij de nodige (overgebleven) pillen als aandenken aan de reis. Hij kan er wel om lachen. Deze reis zijn er enorm veel zieken geweest, maar dat heeft de pret niet kunnen drukken. De kinderen hebben ook nog een en ander gekocht en dat wordt uitgereikt: een bel om de meute bij elkaar te roepen, een knuffellama voor de eenzame nachten en een vlaggetje voor de gids. Lief dat ze dit gedaan hebben.

Het is weer laat als we uiteindelijk in bed belanden. En dat terwijl we weer vroeg op moeten voor de terugreis!