4 augustus: dagje speedboot

4 augustus 2018 - Angra dos Reis, Brazilië

DAG 18, 4 augustus: dagje weg met de speedboot

Joepie. Het is droog en er schijnt een voorzichtig zonnetje. Hoe fijn, want voor vandaag hebben we een speedboot gehuurd. De boot is net groot genoeg voor ons allemaal. Ik ga achterin zitten samen met Tineke om mijn rug zoveel mogelijk te sparen. Voor in de speedboot zijn de klappen een stuk harder.
We bezoeken de noordelijke kant van het eiland. In het zuiden zijn de golven te hoog en is het te gevaarlijk op dit moment. De speedboot vaart met grote snelheid over het water. Het is echt kicken met zo'n apparaat op open zee. Onderweg leggen we aan bij een aantal strandjes. Het water is hier kraakhelder en overal waar je kunt kijken zie je de vissen zwemmen. We leggen aan om te snorkelen en hebben mazzel. Al snel wordt er een schildpad gespot. Een prachtig dier om onder water te bekijken.
Rond het middaguur stoppen we bij een baaitje om te lunchen. Van te voren is al doorgegeven wat we willen eten en alles staat klaar bij aankomst. Op het strand genieten we van de lunch en de zon. Wat is het leven goed :-).

Op het einde van de middag begint het weer te betrekken en keren we huiswaarts. Wat een heerlijke dag. Na een welverdiende douche pakken we de koffers weer in. Naarmate de reis vordert, een steeds grotere uitdaging om deze weer dicht te krijgen. Morgenochtend vertrekken we naar Rio de Janiero. Onze laatste bestemming deze reis.

1. Marco:
    5 augustus 2018
    Bounty-taferelen. Is er ook een foto van Stijn tussen de visjes?
  2. Valerie:
    6 augustus 2018
    Er is een wel een foto van Stijn die een zandkasteel bouwt. Is toegevoegd :-)